PROFIL JABATAN   

PIAGAM PELANGGAN

Kami berjanji akan :
  1. Memberi layanan dengan hormat, sopan dan penyayang tanpa mengira bangsa, agama, umur , jantina ataupun sosio–ekonomi pelanggan.
  2. Memastikan masa menunggu diJabatan Kecemasan dan Trauma seperti berikut:
    • 100% kes di zon merah dilihat serta merta
    • 100% kes di zon kuning dilihat dalam masa 15 minit atau kurang.
  3. Setiap pesakit akan dirawat dengan professional.
  4. Memberikan perkhidmatan yang cekap dan selamat kepada pelanggan
  5. Segala maklumat mengenai penyakit dan rawatan dan dirahsiakan dan hanya boleh diberitahu kepada pihak tertentu dengan keizinan pesakit, tertakluk kepada undang-undang.
  6. Memberikan akuan penerimaan aduan secara bertulis atau e-mail kepada pengadu dalam tempoh satu (1) hari bekerja selepas aduan diterima.
  7. Memastikan laporan perubatan pesakit disiapkan dalam tempoh 28 hari bekerja( Hospital Utama ) / 14 hari bekerja ( Hospital Daerah ) dari tarikh permohonan lengkap diterima.
  8. Masa menunggu untuk mendapatkan ubat di kaunter Farmasi Pesakit Luar adalah dalam tempoh 30 minit.

Untuk melaksanakan Hospital Alor Gajah melaksanakan piagam ini dengan berkesan, pelanggan adalah berkewajipan untuk: 

  • Mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan,
  • Menjaga kesihatan dirinya dan masyarakat dengan mengamalkan cara hidup yang sihat.
  • Menggunakan kemudahan-kemudahan yang disediakan secara bertanggungjawab.

Sekiranya tuan /puan menghadapi masalah sila hubungi pegawai berikut:
Nama : En. Karananidi a/l Kaliappan / En Kamal bin Mohamad
Tel     : 06-5561400

Profil Jabatan     Perutusan Pengarah      Latar belakang    Piagam Pelanggan   Carta Organisasi     Ahli Lembaga Pelawat 

Tarikh Akhir Kemaskini :: 21-03-2016 :: 02:18 PM